21 Ağustos 2012 Salı

facebook'u kapatıp tarihe gömmek

"facebook.com"....
elim klavyede o kadar çok yazdı ki bunu.
bilgisayarı açtığımda refleks oldu galiba. 
hemen adres satırına yazar oldum "facebook.com"
saatlerce, hatta sabahlara kadar tek bir internet sitesi yaşamım oldu sanki. 
dış dünya ile ilişkiyi kesip kendine bir sanal dünya yaratmak gibi birşeydi bu. 
videolar paylaş, nereye gittiysen güncelle, yorum yapsınlar, cevap yaz.
kim ne yapmış, kim kiminle sevgili olmuş. bir günde kaç kişi olabiliriz gibi saçma sapan sayfalar ve daha binlercesi. 
gün geçtikçe daha bir bağımlı etti beni. 
paylaşılan fotoğraflar, durumlar, videolar, ilişkiler.
özel hayat denen durumun ortadan kalmasına neden oldu. 
 ...
bir hafta önce gereksizliğini fark ettim ve facebook adresimi kapatma kararı aldım. 
ama bunu yapabilmem için bile herkesten telefon ve e mail adreslerini istemem gerektiğini fark ettim. 
istedim ve gönderenlerin adreslerini kaydettikten sonra hesabımı sonsuza kadar kapattım.
şu an o kadar boşluğu düştüm ki. 
sadece bir internet sitesi insanın hayatı oluyor sanki. 
bir farkım olmalı diğer insanlardan. herkesin yapmadıklarını yapmalıyım. 
şimdi kendime daha fazla vakit ayırıyorum. tekrardan okumayı planladığım kitapları okumaya başladım. 
şimdillik güzel gidiyor.
şunu söyleyebilirim ki; "dış dünya facebooktan çok daha güzel..."

Hiç yorum yok: