27 Ekim 2012 Cumartesi

hem ziyaret hem de ziyafet...

Kurban bayramının gelmesini fırsat bilerek, bir haftalığına ailemin yanına geldim.
Bursa'da yaşamanın yoğun ve yorucu temposundan biraz olsun uzak kalmak iyi geldi. 
Kurbanlar kesildi, dağıtılan etlerden bize de pay getirdiler. her bayram evinde baklava, şeker kolonya derken bitirdik sayılır bayramı.
Bayram rituellerinden biri olan akrabalarla bayramlaşmada, bu sefer işi hem ziyaret hem de ticarete çevirdim.
Köye gittiğimde herkesin bahçelerinde yetişmiş, doğal, hormonsuz, GDO'suz sebzeleri gördükçe kendimi durduramadım ve hepsinden toplayıp eve getirdim.Evlerin bahçelerinde özenle bakılmış biberler, patlıcanlar, lahanalar beni de al beni de al diye gözümün içine içine bakıyorlardı.
kış mevsiminin yaklaşmasıyla birlikte, turşuları da kurmak gerektiğini düşündüm. Bir daha Ocak ayı gibi geleceğimi düşünürsek tam kıvamında olacaktı.
Hemen kopardığımız gibi doldurduk poşetin içine birer ikişer tane...
Eve geldiğimde hemen üzerimi değiştirip önlüğümü taktım ve girdim mutfağa.

Lahanalar, patlıcanlar, biberler, ıspanaklar.... Hepsi birbirinden güzel hepsi birbirinden iştah açıcıydı.
3 gündür her yemekte kavurma ve et yemekleriyle besleniyordum. Sebze yemenin vakti gelmişti.
Kısa sürede birşeyler yapmam gerekiyordu. Patlıcan ile birşeyler yapmak mantıklı gibi geldi.
Ne yapayım diye düşünürken, kabaktan yapılan mücveri bir de patlıcandan denemek gerek dedim kendi kendime.
hemen 4 tane patlıcanı güzelce yıkayıp soyduktan sonra doğrayıcıda tamamen parçaladım. içine bir yumurta ve bir orta boy soğan da koyduktan sonra tekrar çalıştırdım.
Parçalanan malzemeleri geniş bir kabın içine aldım. karabiber ve kimyonu çok sevdiğim için boca ettim... tuzunu da ekledikten sonra iyice karıştırdım. üzerine yaklaşık olarak 2-2,5 su bardağı un koyarak iyice yoğurdum.
Normal bir köfte malzemesi gibi olmuştu. Tavayı kızdırdım ve bol yağda nar gibi olana kadar kızarttım.
Hepsini pişirdikten sonra beni en çok şaşırtan normalde çok fazla yağ çeken patlıcan neredeyse hiç yağ içermiyordu.

Ve sonuç... dumanı üstünde...






Hiç yorum yok: